Service
Vad är en produkt utan rätt tjänst?
För oss innebär service att du som kund kan vara trygg med din leverantör och de produkter du får från denna. Vi ser det som en plikt med en tjänst som tillför mervärde till ditt arbete i form av ökad flexibilitet, mindre kostnader på grund av det skärpta underhållet som följer med många av de produkter som Optisafe levererar.
Optisafe har välutbildad servicepersonal som är inriktad på att ta hand om både träningsdynor och hjärtstoppare om problem på grund av fel och slitage uppstår. Den genomsnittliga högre kvaliteten på produkterna gör att reservdelarna och tillbehören kan hållas funktionella och effektiva i många år, så det är inte alltid nödvändigt att köpa nya. I många fall finns det relativt stora besparingar att hämta om du väljer att behålla dina produkter servade av oss.
Däremot är vi också ärliga om saker och ting, så om service inte är nödvändig eller alls möjlig så säger vi såklart det.
Det är dock inte oklart att några av våra träningsdockor håller i över 20 år med lite användartänk och ordentlig service. Du kommer att komma länge med vår servicepersonal. Vår erfarenhet visar att korrekt användning och livslängd ofta hänger oupplösligt ihop. Vi ger även råd när vi kan se ett mönster hos våra kunder. En tekniker kan snabbt se hur en docka eller hjärtstartare har behandlats utifrån synintryck tillsammans med dataavläsning.
Regelbundet underhåll och service förlänger din Optisafe-produktlivslängd
För oss betyder en snabb lösning på våra kunders problem allt, och därför kommer våra servicetekniker över Danmark om det inte finns något sätt att skicka produkterna direkt till vårt huvudkontor och servicecenter i Esbjerg.
Med samma vikt för hållbarhet och underhåll ser Optisafes tekniker till att Ambuproducts och hjärtstoppare bibehåller exceptionell livslängd.